Vrátenie tovaru a reklamácie

Vrátenie tovaru  a reklamácie

Vrátenie tovaru:

  • Spotrebiteľ ako súkromná osoba (nepodnikateľ) má v súlade so zákonom možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru. V takom prípade zákazník kontaktuje obchodníka a zašle mu písomné prehlásenie komunikácie, môže byť aj elektronickou poštou – emailom, o odstúpení od zmluvy zo strany spotrebiteľa s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu či presnej adresy pre finančné vysporiadanie.

     Zakúpený tovar v pôvodnom stave ako pri prevzatí (vrátane dokumentácie, príslušenstva, a pod.) spotrebiteľ zašle na vlastné náklady spolu s originálom dokladu o kúpe späť na adresu obchodníka (ale nie formou dobierky).

  • Právo na odstúpenie od zmluvy nemá spotrebiteľ, ak bol tovar zakúpený a prevzatý osobne u obchodníka. Obchodník sa zaväzuje vrátiť zákazníkovi cenu zaplatenú za príslušný tovar v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vráteného tovaru.

  • Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom zákazníka pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

  • Spotrebiteľ nemôže odstúpiť pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, pri tovare určeného osobitne pre jedného zákazníka, pri tovare, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť (napr. z hygienických dôvodov) alebo pri tovare, ktorý rýchlo podlieha skaze.

    V zmysle § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku si spotrebiteľ nemôže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu pri tovare, ktorý bol:

    • zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
    • vyrobený na mieru,
    • určený osobitne pre jedného spotrebiteľa.
  • Spotrebiteľ je povinný v prípade odstúpenia od zmluvy, zaslať tovar ako balík na adresu firmy :

MEDITEC sk, s.r.o.
Dukelská štvrť 4009 / 328
Dubnica nad Váhom
018 41
Slovenská republika

Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť prevziať zásielku tovaru vrátenú formou dobierky. Takto zaslaný tovar predajca neprijíma a bude zaslaný naspäť spotrebiteľovi.

  • Spotrebiteľ musí dbať na to, aby tovar vrátil nepoškodený, v pôvodnom množstve. Zároveň je spotrebiteľ povinný priložiť k vrátenému tovaru jednu časť faktúry alebo jej kópiu, prípadne uviesť aspoň jej číslo, spotrebiteľovo meno a adresu.
  • Spotrebiteľ má možnosť uviesť dôvod vrátenia tovaru, t. j. uviesť, z akého dôvodu mu tovar nevyhovuje. Neuvedenie dôvodu vrátenia tovaru však nie je podmienkou na vrátenie peňazí
  • Priame náklady na vrátenie tovaru znáša podľa § 10 ods. 3 Zákona spotrebiteľ.
  • Predávajúci vráti peniaze za vrátený tovar najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.
  • Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy a vrátiť tovar, ktorý bol zhotovený podľa jeho osobitných požiadaviek alebo tovar, ktorý bol určený osobitne pre jedného spotrebiteľa (podľa §7 ods. 6 Zákona).
  • Pri rezervácii tovaru na predajni prostredníctvom telefonického hovoru prebieha samotná kúpa produktu až na danej predajni. Preto sa na takýto nákup nevzťahuje zákon č 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. 

Reklamácie:

  • V prípade, že spotrebiteľ reklamuje chybný alebo poškodený tovar, platia pre neho podmienky uvedené v bode Vrátenie tovaru týchto OP. V prípade reklamácie tovaru je však spotrebiteľ povinný uviesť druh poškodenia. O vybavení reklamácie bude spotrebiteľ informovaný telefonicky v lehote do 15. pracovných dní.
  • V prípade, že spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu po uplynutí 14-dňovej lehoty, je povinný sa spojiť s predávajúcim najskôr telefonicky na telefónnom čísle: 0905 602 727
  • Predávajúci zodpovedá za vady predaného tovaru (podľa §502 Občianskeho zákonníka). Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady nemôže uplatňovať ten, na koho bol tovar zmluvne prevedený spotrebiteľom. Spotrebiteľ je povinný k účinnému uplatneniu záruky za vady predávajúcemu v záručnej dobe písomne oznámiť vady, ktoré tovar má, resp. uviesť, ako sa vady prejavujú a uplatniť si právo nároku na odstránenie vady v súlade s platným Občianskym zákonníkom (napr. na opravu tovaru alebo výmenu tovaru). Spotrebiteľ je povinný reklamovaný tovar odovzdať predávajúcemu kompletný, nepoškodený.
  • Ak ide o vadu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol užívať ako bezchybný, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, na ktorý bola poskytnutá zľava a spotrebiteľ bol pri predaji na vadu upozornený.